Τετάρτη, 8 Ιουλίου 2009

EYΛΑΜΠΙΑ WHITΤAKER , ETΩΝ 16

Όταν άκουσα για πρώτη φορά ( δεν θυμάμαι που και πως ) τον Γιάννη Γιοκαρίνη να τραγουδάει για μια 16χρονη Ευλαμπία, δεν ήξερα ακόμα πως είναι να είσαι 16 χρονων. Τώρα πια που κοντεύω να ξεχάσω πως κάποτε υπήρξα έφηβος, αυτό το τραγούδι, περίεργη μίξη μουσικής "Σκα " , ποπ και μιας υποψίας σκυλάδικου έχει μείνει να μου θυμίζει πως η ηλικια των 16 αξίζει για τα γλυκά απωθημένα που αφήνει πισω της και για μένα η Ευλαμπία υπήρξε με έναν ανεπίσημο τρόπο η ελληνική 80'ς εκδοχή των 16χρονων pin-up ή αλλιως teenage queens που το αμερικάνικο ροκ&ρολ άρχισε να υμνεί από τη δεκαετία του και πόζαρε πάντα στις εφηβικές μου φαντασιώσεις ( και ακόμα ποζάρει ) με τη μορφή της Μaria Whittaker που συνέχιζε την ίδια παράδοση ως ένα από τα "page 3 girlς"( στα ελληνικά: "Θεόμ***ο" ) της δεκαετίας του 80, μοντέλα δηλαδή που οι πόζες τους δημοσιεύονταν από την βρετανική εφημερίδας SUN πάντα στην τρίτη σελίδα. Πόζες που άρχισαν να κυκλοφορούν ελεύθερα στην Ελλάδα μετά τη δικτατορία. Η ανήλικη Whittaker ( μόλις 16 χρόνων το 1985 ) υπήρξε ένα κορίτσι που εκείνη την εποχή όπως χαρακτηριστικά λένε οι Αγγλο-Σάξονες: " ... δεν θα πήγαινες ποτέ για να το γνωρίσει η μαμά σου " και το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τη "ζωηρή " Ευλαμπία που στα 16 " ειχε ξεπετάξει ολόκληρο τον Κολωνό " αφού ως σκληρός ροκάς που ήσουν ή σαν πολιτικοποιημένος εραστής του έντεχνου , ποτέ δεν θα παραδεχόσουν οτι γούσταρες να ακούς τους χαζούς στίχους του τραγουδιού της και με τη φαντασία σου την "επαιρνες μάτι" στα κρυφά να χορεύει σε παραλιακές ντίσκο, μαζί με " φλώρους" που δεν ξέρουν από πραγματικό ροκ ". Και το χειρότερο ειναι οτι το βλέμα σου ήταν το ίδιο ένοχο και λάγνο βλέμα που η τότε ( και απο τότε μονίμως ) πεινασμένη για τα πάντα, Ελλάδα έριχνε στο πρόωρα αναπτυγμένο 16άρικο κορμί της Whittaker όταν το συναντούσε στα πόστερ που κρέμονταν στους βρώμικους τοιχους των συνεργείων και στα κακοτυπωμένα περιοδικά με σταυρόλεξα, συχνά στις οθόνες ηλεκτρονικών παιχνιδιών ( βλέπε Barbarian και Allgame - Maria Whittaker Strip Poker ), σε φτηνούς αναπτύρες και μπρελόκ , στις τηλεοπτικές εκπομπές του Μπένυ Χιλλ αλλα και στα τότε βίντεο κλαμπ σε κάτι εξώφυλλα απο "τσοντούλες" soft πορνό, ( που ο γραφίστας είχε χρησιμοποιήσει χωρίς άδεια φωτογραφίες της ) πάντα με την επισήμανση: Ακατάληλο για ανηλίκους.
Το ίδιο ακατάληλο κρίθηκε όταν πρωτοβγήκε και το τραγούδι της Ευλαμπίας που κατηγορήθηκε για πρόκληση ηθών. Κι΄όμως μπόρεσε όχι απλώς να διαδωθεί αλλά και να γίνει θρύλος, σε σημείο να θεωρήται μετά από χρόνια από τους περισσότερους ως υπαρκτό πρόσωπο. Όχι και άσχημα για ένα τραγούδι που χρειάστηκε αρκετό καιρό μέχρι οι δισκογραφικές εταιρίες καθώς και ο δημιουργός του να το πάρουν στα σοβαρά. (Σ' αυτό η Ευλαμπία στάθηκε πιο τυχερή από την Whittaker, που προσπάθησε να κάνει μουσική καριέρα το 90, αλλά τελικά ξαναγύρισε στο μόντελινγκ.)
Ο Γιάννης Γιοκαρίνης μιλάει για την πορεία της Ευλαμπία στο βίντεο που ακολουθεί:

Η Μaria Whittaker 40 χρονών σήμερα είναι παντρεμένη πια με δύο παιδιά. Ίσως το ίδιο να είχει συμβεί και στη Ευλαμπία του τραγουδιού, αν υπήρχε. Για μένα και οι δύο ως δημοφιλεί και έφηβα pin-up που πρόσφεραν " εκτόνωση" η κάθε μία με τον τρόπο που ήξερε σε όσους το θέλησαν, θα μοιαζουν παντα. 'Οχι μόνο εξωτερικα αλλά και για την ατυχία τους να βρεθούν το 80 σε μια χώρα ευτέλιας και σοβαροφάνειας και να αντιμετωπιστούν ανάλογα από αυτούς που τότε "κράταγαν τα πόστα" κάθε είδους . ( Στην περίπτωση της πρώτης εννοούμε βέβαια τις φωτογραφίες της, γιατι η πραγματική απέκτησε και φήμη και χρήμα παγκοσμίως ως μοντέλο ). Όταν τύχει καμια φορά να διαχωρίζονται στο μυαλό μου βλέπω τη Whittaker ( το δικό μου γλυκό απωθημένο απο το ένοχο παρελθόν) και σκέφτομαι ότι θα ήταν υπέροχο αν μου "καθόταν" κάποτε. Ακούγοντας μετά την Ευλαμπία σκέφτομαι πως θα ήταν κρίμα αν δεν " μου καθόταν" να την ακούσω ποτέ. Όταν ύστερα απο λίγο γίνονται ξανά το ίδιο πρόσωπο νιώθω μια μικρή θλίψη που κατάλαβα αργά, πόσο ροκ&ρολ υπήρξαν στα 16 τους χρόνια. Και ίσως αυτό να είναι η μικρή εκδίκηση που θέλησαν να πάρουν. Από όλους μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου