Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2013

ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ. Το στήριγμα του ελληνικου Κινηματογραφου, εμπόδιο των μυστικών σεναριογράφων του " ΤΕΛΗ ΣΤΕΦΑΝΗ " ?


Τη δεκαετια του 60 μια ομαδα τεχνικων του σινεμα, απο αγαπη για τον ελληνικο κινηματογραφο αποφασισε να τον βαλει σε κινδυνο
Το 1977 ο Φιλοποιμην Φινος ο ιδιοκτητης αλλα και η ψυχη της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ πεθαινει. Μαζι του πεθαινει το τεραστιο ισως το σημαντικοτερο μεχρι σημερα κομματι του ελληνικου κινηματογραφου απο αποψη ποιοτητας τεχνικης αρτιοτητας μεγαλων παραγωγων και ταινιων θρυλων του ελληνικου σινεμα αλλα και δεκαδων κινηματογραφικων χαρακτηρων
Τελη δεκαετιας του 40 – αρχες του 50
Ο πολεμος εχει μολις τελειωσει. Ο Παντελης Ζερβος ειναι ενας ανεργος ηθοποιος που καποιο πρωι αποφασιζει να δωσει τελος στη ζωη του αφου δεν μπορει να συντηρησει την οικογένεια του. Λιγο πριν πεσει στις γραμμες του τραινου μαθαινει στο δρομο πως μολις βρηκε δουλςια στη Φινος Φιλμς
Ο Βασιλης Αυλωνιτης ο ζεν πρεμιε του ελαφρου θεατρου στον Μεσοπολεμο που θα πυροβοληθει πανω στη σκηνη απο Βενιζελικους που δεν γελασαν με το νουμερο του, θα επιζησει τελικα γιατι η σφαιρα θα βρει αλλον, θα φυγει για το Παρισι και μετα τον Πολεμο θα βρεθει στα στουντιο της Φινος Φιλμς
Ο Μιμης Φωτοπουλος χρωματισμενος αριστερος με εξορίες θα προστατευτει απο τον Φινο μετα τον Εμφυλιο και θα διαπρεψει
Το ιδιο και η Γεωργια Βασιλιαδου μια ανεργη σουμπρετα του μουσικου θεατρου θα βρεθει σε ενα καφενειο απο τον Σακελαριο και η καριερα της στη Φινος Φιλμς θα ξεκινησει απο την αρχη
Ο Φερμας ο "μαγκας-κακος" των δευτερων ρολων του ελληνικου κινηματογραφου που γυριζε σκηνες υπο την επήρεια χασις και του διαβαζαν τα λογια των ρολων γιατι ηταν αναλφαβητος θα αφησει τα μπουλουκια που ακολουθησε μικρος  απο την Μυτηληνη και θα μπει και αυτος στο δυναμικο της Φινος Φιλμς

Ο καταλογος ειναι μεγαλος απο τετοιες περιπτωσεις
Ο Φινος μαζεψε ολο το εμψυχο υλικο που ειχε απομεινει μετα τον πολεμο και με εξαιρετικες παραγωγες σε ολη τη δεκαετια του 50 θα εχει καταφερει μεχρι τις αρχες του 60 να φτιαξει ενα πολυ ομορφο μυθο διεθνων αξιωσεων γυρω απο τον Ελληνικο Κινηματογραφο και ταινιες οπως η Καλπικη Λυρα, Λατερνα φτωχια και φιλοτιμο, ο Θησαυρος του Μακαριτη, Χαρουμενο ξεκινημα, Μια ζωη την εχουμε κλπ
Ο μυθος που δημιουργησε η Φινος Φιλμς με τις ταινιες του 50 κυριως αλλα και αρκετες του 60, εκτος απο γοητευτικος, ειναι και πολυ ισχυρος
Κανετε το πειραμα
Σε μια παρεα ας πουμε 10 ατομων σχετικα αγνωστων μεταξυ τους, σε ενα απο τα λιγα θεματα που μπορουν να συμμετάσχουν ολοι ειναι η συζητηση γυρω απο τον "παλιο καλο ελληνικο κινηματογραφο"
Καπου εδω μπαινουν στην ιστορια μας και οι μυστικοι σεναριογραφοι του ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ
Η δεκαετια του 60 θα βρει τη ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ να συνεχιζει να βρισκετε στην κορυφη με διαφορα μαλιστα απο τις αλλες εταιριες που ξεπηδουσαν σαν τα μανιταρια σε ολη τη διαρκεια της δεκαετιας του 60
Η εποχη εχει φερει μεγαλες παγκοσμιες αλλαγες στον κινηματογραφο. Νεά Ριζοσπαστικα θέματα. Στην Ελλαδα υπαρχουν ανθρωποι μπροστα και πισω απο τις καμερες που αντιλαμβανονται περιεργα το πως πρεπει να ειναι ο ελληνικος κινηματογραφος στις μερες τους
Ο μυθος και το στυλ του Φινου ειναι το πρωτο μεγαλο εμποδιο γι'αυτους
ΗφΙΝΟς φΙΛΜς αν και εκανε καποιες προσπαθειες  τη δεκαετια του 60 να ακολουθησει τα νεα ρευματα του κινηματογραφου, κρατησε το ιδιο ασφαλες στυλ ταινιων που ειχε και τη δεκαετια του 50. Φοβηθηκε τη χλιαρη αποδοχη του κοινου.
Την ιδια ωρα κινηματογραφιστες σαν τον Σωκρατη Καψασκη γυριζουν τις "ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ",  Ο Ντινος Κατσουριδης, διευθυντής φωτογραφιας σε πολλες ταινιες της Φινος θα ερθει σε μεγαλη αντιπαραθεση με το ¨Φινέικο" οπως το αποκαλουσε παντα ο ιδιος, Ο Κουνδουρος θα δηλωσει ουτε λιγο ουτε πολυ, οτι "παραχωρει στη Φινος Φιλμς το προνόμιο να καταγραφει με τις ταινιες της μια Ελλαδα που δεν υπαρχει για να ασχοληθει εκεινος μεσα απο τις ταινιες του με την πραγματικη Ελλαδα"
Επισης ο Χορν, ο εμβληματικος ηθοποιος του Εθνικου και πρωταγωνιστης στις κλασσικες πια ταινιες του 50 " Καλπικη λυρα" και "Μια ζωη την εχουμε" του Τζαβελα θα δηλωσει στους κυκλους του
 " καλες ταινιες αν και  εχουν μια πασε ροπη προς το μελο "
Ας σημειωθει οτι ο Χορν υπηρξε κατά κάποιο τροπο συνωμότης. Ειχε μια ταση στη μυστικοτητα αν λαβουμε υποψη μας τις βασιμες φημες που λενε οτι εγραψε θεατρικα εργα με ψευδωνυμο. Ειναι μια λεπτομερια που μαθαμε μετα τον θανατο του
Ειναι σιγουρο οτι οι ελληνες κινηματογραφιστες και μαζι τους και οι μυστικοι σεναριογραφοι του Τελη Στεφανη ΔΕΝ ΜΙΣΟΥΣΑΝ ΤΗ ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ
Θα ηταν παραλογο αλλωστε
Η Φινος Φιλμς ηταν με την εξαιρετικη της οργανωση το οραμα της και την αγαπη της για την ποιότητα ενας σιγουρος τροπος να εξασκουν το επαγγελμα τους με αξιοπρεπεια και καλλιτεχνικες αξιωσεις
Τι ηταν λοιπον αυτο που ενοχλουσε καποιους ωστε να φτασουν στο σημειο να διαμαρτυρηθουν μεσα απο ενα μυστικο σεναριο?
Οταν μιλαμε για τις εξοχες ταινιες οπως για παραδειγμα " Τα κιτρινα γαντια", το "Θα σε κανω Βασιλισσα", το "Μια τρελη-τρελη οικογένεια" πρεπει να κατανοησουμε οτι στην ουσια μιλαμε για ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ που μετα τη μεγαλη τους επιτυχια μεταφερθηκαν στην Οθονη και οχι για ΣΕΝΑΡΙΑ που γραφτηκαν εξαρχης για τον Κινηματογραφο.
Ο τροπος που εχουν γυριστει ειναι πιο πολυ θεατρικος παρα κινηματογραφικος
ασφαλης και διεκπεραιωτικος.
Η Φινος φιλμς προτιμουσε δικαίως την ασφαλεια της κινηματογραφικης μεταφορας μιας θεατρικης επιτυχιας γιατι στηριζόταν σε ιδιωτικη πρωτοβουλία και η καλη αποδοχη απο το κοινο της εξασφαλιζε την υπαρξη οικονομικα.
Καποιοι ελληνες κινηματογραφιστες ενιωθαν να περιοριζονται αφου δεν μπορουσαν ετσι να εξερευνησουν το κινηματογραφικο μεσο, το οποιο την ιδια εποχη οπως ειπαμε εξελισσόταν ραγδαια στο εξωτερικο.
Το μυστικο Σεναριο του "ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ" μιλαει για καταστροφη
Οχι ομως του Ελληνικου κινηματογραφου, αλλα της ασφάλειας του
για να μπορεσει να παει ενα βημα παραπερα.
Ηταν ισως και ενα μηνυμα προς την πανισχυρη ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ να τολμησει και αφου οπως ειχε αποδειξει και στο παρελθον ειχε τη δυναμη να δημιουργει μυθους το κοινο γρηγορα θα ακολουθουσε όπως για παραδειγμα συνεβει στη γειτονικη Ιταλια οπου το ίδιο κοινό που έβλεπε μελο, γουέστερν, κομεντί και ψευδοιστορικές περιπέτειες με τον Μασίστα της Τσινετσιτά, έβλεπε και ταινίες του Φελίνι ή του Αντονιόνι, του Ντε Σικα ακόμα και του Παζολίνι με την ίδια διάθεση
Η εμονη της Φινος Φιλμς κατα τη διαρκεια της δεκαετιας του 60 στην περιφρουρηση του μυθου που εφτιαξε τη δεκαετια του 50 ηταν ενας απο τους λογους που οι μυστικοι σεναριογραφοι του ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ ξεκινησαν τη συνομωσία τους.

Ως επιλογο θα αναφερουμε απλως πως ο Βασιλης Αυλωνιτης που ο Φινος λογω αμφιβολιών για τις δυνατοτητες του ηθοποιου και το εισπρακτικο αποτελεσμα, δεν του εμπιστεύτηκε ποτε ξεκαθαρα δραματικο ρολο καταφερε να πείσει το αυστηρο Εθνικο Θεατρο πως θα μπορουσε να ερμηνευσει τον Σαιξπηρικό ΒΑΣΙΛΙΑ ΛΗΡ 
Δυστυχώς τον προλαβε ο θανατος

Περισσοτερα στο blog του ντοκυμαντερ: '' ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ ''



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου